Aanmelden & reserveren

AANMELDEN AXXEL

VANAF WANNEER KAN IK MIJ AANMELDEN?


Vanaf 3 februari kan jij je aanmelden op www.axxel.nl




KOST HET AANMELDEN BIJ AXXEL GELD?


Om een verificatie te doen met jouw bankaccount vragen we om een €0,01 betaling te doen. Voorderest is gehele aanmeld proces gratis en ben je na het aanmelden niet verbonden aan een betaald abonnement.




HOE MELD IK ME AAN BIJ AXXEL?


  1. Ga naar www.axxel.nl
  2. Klik in het menu boven aan op 'Locaties'
  3. Druk op: Ja, ik wil AXXEL!
  4. Je komt nu terecht bij het aanmeldformulier, hier moet jij je naam en e-mail invullen en akkoord gaan met de privacy voorwaarden
  5. Druk na het akkoord gaan met de privacy voorwaarden op de button naar de volgende stap
  6. Vul op deze pagina je persoonlijke gegevens in (Deze gegevens gebruiken wij voor correspondentie)
  7. Na het inschrijven vragen we je om een € 0,01 betaling te doen ter verificatie van jouw bankaccount. Pas na het voltooien van deze betaling is jouw e-machtiging succesvol afgegeven. We gebruiken de machtiging alleen om werkelijk gemaakte reiskosten te incasseren, zonder vaste kosten.
  8. Na het succesvol afgeven van jouw e-machtiging ontvang je binnen één werkdag een uitnodiging vanuit Stapp.in op jouw ingevulde e-mailadres. In deze uitnodiging staan alle instructies voor het activeren van jouw account om de deelauto te kunnen gebruiken.





AANMELDEN STAPP.IN (app)

HOE MELD IK ME AAN BIJ STAPP.IN


  1. Als jij je hebt aangemeld bij Axxel ontvang je een e-mail van Stapp.in?
  2. In deze mail ontvang je de volgende stappen om het volledige aanmeldingsproces te voltooien:
  3. Download de Stapp.in app op je mobiel

Apple: http://bit.ly/stappin-ios

Android: http://bit.ly/stappin-android

4. Druk in het eerste scherm in de app op Nederland en daarna op Registreren 5. Druk op Aanmeld code gebruiken vul hier de code in die je hebt ontvangen in de mail 6. Vul in de Stapp.in al je gegevens in hierbij heb je ook je rijbewijs nodig. Let op: we vragen ook je IBAN nummer (deze is nodig zodat de app goed functioneert, de afschrijvingen gaan via Axxel waar je een e-machtiging hebt afgegeven). 7. Omdat wij bij Axxel moeten kijken of alle gegevens juist zijn ingevuld en het rijbewijs geldig is, duurt het 1 werkdag om jouw account te valideren. Nadat jouw account is gevalideerd is het mogelijk om een deelauto te reserveren.




WAAR KAN IK MIJN IBAN NUMMER INVULLEN ZODAT IK HET AANMELDPROCES KAN VOLTOOIEN EN EEN DEELAUTO KAN RESERVEREN?


  1. Klik na jouw registratie op je Profiel
  2. Ga dan naar Betaal gegevens
  3. Vul je IBAN nummer in.
  4. Omdat wij bij Axxel moeten kijken of alle gegevens juist zijn ingevuld en het rijbewijs geldig is, kost het één werkdag. Voordat het account is gevalideerd.




WAAROM MOET IK TWEE KEER MIJN BANKREKENINGNUMMER INVULLEN?


Omdat we werken met een extern reserveringssysteem van Stapp.in is het op dit moment nog noodzakelijk om zowel op de aanmeldpagina van Axxel als in het reserveringssysteem van Stapp.in een IBAN in te vullen. We werken aan een oplossing waarin het maar één keer noodzakelijk is om jouw gegevens in te vullen.




WAAR KAN IK DE STAPP.IN APP DOWNLOADEN?


De Stapp.in app kunt u downloaden in de appstore van uw mobiele besturingssysteem. De app is beschikbaar gemaakt voor Android en IoS. Om de Stapp.in app te gebruiken moet de mobiele telefoon tevens beschikken over: Bluetooth, mobiele gegevens en locatiebepaling.

Android: http://bit.ly/stappin-android

Apple: http://bit.ly/stappin-ios





RESERVEREN STAPP.IN (app)

HOE KAN IK EEN DEELAUTO RESERVEREN?


Open de Stapp.in app
  1. Ga naar het dashboard (icoontje met vier vierkantjes onderin het scherm)
  2. Druk op: + Nieuwe reservering
  3. Selecteer een startdatum en tijd
  4. Selecteer een einddatum en tijd
  5. Kies één van de beschikbare deelauto’s
  6. Druk onderaan in het scherm op: Reservering aanmaken
  7. De reservering gaat nu van start binnen de door jou geselecteerde tijdsvenster




HOE KAN IK MIJN RESERVERING WIJZIGEN?


Je kan een reservering van een deelauto niet zelf wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze Axxel klantenservice op 088 – 934 34 00. Ook voor het verlengen van jouw reservering dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken of jouw reservering verlengd kan worden.




HOE KAN IK MIJN RESERVERING ANNULEREN?


In principe is het niet mogelijk om jouw reservering op korte termijn te annuleren. Je reserveert de beschikbaarheid van de deelauto en als je besluit dat deze niet meer nodig is dan benadeel je mogelijk andere gebruikers. Echter neem altijd contact op met de Axxel klantenservice op 088-934 34 00 en dan bekijken we samen met jou de mogelijkheden.




HOE KAN IK EEN RESERVERING BEËINDIGEN?


Nadat je een deelauto hebt gebruikt en deze weer terug hebt gezet op zijn thuislocatie kan je de reservering beëindigen. Let op dat je de deelauto bij terugkomst altijd oplaad aan zijn eigen laadpaal!

  1. Open de Stapp.in app
  2. Ga naar het dashboard (icoontje met vier vierkantjes onderin het scherm)
  3. Druk op jouw reservering onder het kopje Lopende reserveringen
  4. Druk op het knopje: Sleutel
  5. Sluit de deelauto door op het Gesloten slotje te drukken
  6. Druk op het knopje: Beëindigen
  7. Bevestig dat je de reservering wil beëindigen
  8. Vul eventuele nieuwe schades in en maak foto’s van deze schade
  9. Bevestig of alle schades zijn ingevuld
  10. De reservering is beëindigd




ALLE DEELAUTO’S ZIJN BEZET, WAT MOET IK DOEN?


Axxel garandeert automobiliteit wanneer minimaal 48 uur van te voren een reservering is doorgegeven. Dat wil zeggen dat bij geen beschikbaarheid van deelauto’s de service ‘auto op afroep’ wordt gebruikt. Deze dienst zorgt voor vervangend vervoer. Bel hiervoor met onze Axxel klantenservice via 088-934 34 00.





Copyright© Mobiliteitsfabriek