Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

088 934 34 00

1. Aanmelden

Hoe meld ik me aan?


Bij het aanmelden voor Axxel doorloop je de volgende stappen:

Stap 1: Invullen formulier

Vul je NAW gegevens in en druk op ‘inschrijven’.

Stap 2: €0,01 betaling

Doorloop de stappen voor de eenmalige €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.

Stap 3: Adresverificatie

Je ontvangt binnen maximaal twee werkdagen na inschrijving een brief op jouw huisadres met daarin een verificatiecode. Koppel de code aan ons terug zodat je verder kan naar stap 4.

Stap 4: Stapp.in registratie

Als Axxel gebruiken we de Stapp.in app voor het reserveren en gebruiken van de deelauto’s. Je ontvangt een uitnodigingsmail van Stapp.in en kan de volgende stappen doorlopen:

  • Download de Stapp.in app op je mobiel via je appstore
  • Druk in het eerste scherm in de app op Nederland en daarna op Registreren
  • Druk op Aanmeld code gebruiken vul hier de code in die je hebt ontvangen in de mail
  • Vul in de Stapp.in al je gegevens in hierbij heb je ook je rijbewijs nodig. Let op: we vragen ook je IBAN nummer (deze is nodig zodat de app goed functioneert, de afschrijvingen gaan via Axxel waar je een e-machtiging hebt afgegeven).
  • Omdat wij bij Axxel moeten kijken of alle gegevens juist zijn ingevuld en het rijbewijs geldig is, duurt het 1 werkdag om jouw account te valideren. Nadat jouw account is gevalideerd is het mogelijk om een deelauto te reserveren.




Wanneer wordt mijn account gecontroleerd?


Je account wordt op drie momenten gecontroleerd;

  1. Na stap 2 checken we of je woonachtig bent in of rondom Hogekwartier en of je betaalgegevens overeenkomen met de opgegeven NAW gegevens.
  2. Na stap 3 checken we of je woonachtig bent in of rondom Hogekwartier en of het opgegeven adres in stap 2 ook echt jouw adres is.
  3. In stap 4 vindt een automatische controle plaats op de geldigheid van je rijbewijs.




Wanneer kan ik me aanmelden voor Axxel?


Je kan gebruik maken van Axxel als:

  • Je bent 23 jaar of ouder en minimaal 1 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs B
  • Je bent in bezit van een Nederlandse bankrekening
  • Je bent woonachtig in of rondom de wijk Hogekwartier




Kan ik mijn account uitlenen aan iemand anders?


Jouw Axxel en Stapp.in accounts zijn strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Laat iemand anders nooit gebruik maken van deze accounts en de mobiliteitsdiensten.





2. Tarieven

Wat kost het aanmelden voor Axxel?


Axxel hanteert geen maandelijkse vaste abonnementskosten. Je betaalt alleen voor je gebruik.

In het aanmeldproces vragen we wel eenmalig een €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.




Wat kost het gebruik van een deelauto?


Axxel hanteert een tarief op basis van tijd. Het tarief is;

  • €0,15 per minuut
  • €9,- per uur
  • €75,- voor 24 uur

Deze tarieven zijn inclusief gereden kilometers, laadkosten voor de elektrische deelauto, verzekering, onderhoud en schoonmaak.

Minimale reserveringsduur is een uur. De exacte kosten van een gereserveerde rit worden vastgesteld aan het einde van de rit. Indien de deelauto binnen de gereserveerde tijd terug is worden de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Wanneer de deelauto langer gebruikt wordt dan de gereserveerde tijd, wordt ook de extra tijd in rekening gebracht, eventueel verhoogd met extra kosten.




Hoe betaal ik voor mijn gereserveerde tijd?


Bij het aanmelden voor Axxel heb je een machtiging afgegeven voor een automatische incasso. Elke maand sturen wij jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Hoe voorkom ik extra kosten?


Je betaalt extra kosten bij verkeerd gebruik, wangedrag en/of schade. Verkeers- en parkeerboetes belasten we direct aan je door. Extra kosten wil niemand, voorkom daarom het volgende:

* Alle bijkomende kosten voor het (laten) ophalen van de auto en voor de tijd dat de auto niet inzetbaar is, zullen ook in rekening worden gebracht.




Hoe zijn de deelauto’s verzekerd?


De deelauto is verzekerd tegen schade. Het eigen risico bij schade bedraagt €350,-.

Ook is er een ongevallen-inzittendenverzekering afgesloten voor de inzittenden. De verzekering is geldig voor het aantal personen dat een veiligheidsgordel kan dragen in de deelauto.

Als gebruiker wordt je dan belast met een eigen risico van € 350 per schadegebeurtenis.




Wat kost de mobiliteitskaart?


Als Axxel gebruiker ontvang je een gratis mobiliteitskaart ter waarde van €7,50. De mobiliteitskaart is een ov-chipkaart waarmee je al het openbaar vervoer in Nederland kan gebruiken door middel van in- en uitchecken. Je betaalt je daadwerkelijke gebruik van openbaar vervoer.




Hoe betaal ik voor het gebruik van mijn mobiliteitskaart?


De mobiliteitskaart hoeft niet opgeladen te worden met saldo. Je betaalt je openbaar vervoer gebruik via de maandelijkse Axxel factuur die automatisch wordt afgeschreven. Wij sturen jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Wat kost een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *




Hoe betaal ik voor het gebruik van een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *





3. Gebruik deelauto

Wat kost het aanmelden voor Axxel?


Axxel hanteert geen maandelijkse vaste abonnementskosten. Je betaalt alleen voor je gebruik.

In het aanmeldproces vragen we wel eenmalig een €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.




Wat kost het gebruik van een deelauto?


Axxel hanteert een tarief op basis van tijd. Het tarief is;

  • €0,15 per minuut
  • €9,- per uur
  • €75,- voor 24 uur

Deze tarieven zijn inclusief gereden kilometers, laadkosten voor de elektrische deelauto, verzekering, onderhoud en schoonmaak.

Minimale reserveringsduur is een uur. De exacte kosten van een gereserveerde rit worden vastgesteld aan het einde van de rit. Indien de deelauto binnen de gereserveerde tijd terug is worden de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Wanneer de deelauto langer gebruikt wordt dan de gereserveerde tijd, wordt ook de extra tijd in rekening gebracht, eventueel verhoogd met extra kosten.




Hoe betaal ik voor mijn gereserveerde tijd?


Bij het aanmelden voor Axxel heb je een machtiging afgegeven voor een automatische incasso. Elke maand sturen wij jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Hoe voorkom ik extra kosten?


Je betaalt extra kosten bij verkeerd gebruik, wangedrag en/of schade. Verkeers- en parkeerboetes belasten we direct aan je door. Extra kosten wil niemand, voorkom daarom het volgende:

* Alle bijkomende kosten voor het (laten) ophalen van de auto en voor de tijd dat de auto niet inzetbaar is, zullen ook in rekening worden gebracht.




Hoe zijn de deelauto’s verzekerd?


De deelauto is verzekerd tegen schade. Het eigen risico bij schade bedraagt €350,-.

Ook is er een ongevallen-inzittendenverzekering afgesloten voor de inzittenden. De verzekering is geldig voor het aantal personen dat een veiligheidsgordel kan dragen in de deelauto.

Als gebruiker wordt je dan belast met een eigen risico van € 350 per schadegebeurtenis.




Wat kost de mobiliteitskaart?


Als Axxel gebruiker ontvang je een gratis mobiliteitskaart ter waarde van €7,50. De mobiliteitskaart is een ov-chipkaart waarmee je al het openbaar vervoer in Nederland kan gebruiken door middel van in- en uitchecken. Je betaalt je daadwerkelijke gebruik van openbaar vervoer.




Hoe betaal ik voor het gebruik van mijn mobiliteitskaart?


De mobiliteitskaart hoeft niet opgeladen te worden met saldo. Je betaalt je openbaar vervoer gebruik via de maandelijkse Axxel factuur die automatisch wordt afgeschreven. Wij sturen jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Wat kost een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *




Hoe betaal ik voor het gebruik van een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *





4. Opladen

Wat kost het aanmelden voor Axxel?


Axxel hanteert geen maandelijkse vaste abonnementskosten. Je betaalt alleen voor je gebruik.

In het aanmeldproces vragen we wel eenmalig een €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.




Wat kost het gebruik van een deelauto?


Axxel hanteert een tarief op basis van tijd. Het tarief is;

  • €0,15 per minuut
  • €9,- per uur
  • €75,- voor 24 uur

Deze tarieven zijn inclusief gereden kilometers, laadkosten voor de elektrische deelauto, verzekering, onderhoud en schoonmaak.

Minimale reserveringsduur is een uur. De exacte kosten van een gereserveerde rit worden vastgesteld aan het einde van de rit. Indien de deelauto binnen de gereserveerde tijd terug is worden de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Wanneer de deelauto langer gebruikt wordt dan de gereserveerde tijd, wordt ook de extra tijd in rekening gebracht, eventueel verhoogd met extra kosten.




Hoe betaal ik voor mijn gereserveerde tijd?


Bij het aanmelden voor Axxel heb je een machtiging afgegeven voor een automatische incasso. Elke maand sturen wij jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Hoe voorkom ik extra kosten?


Je betaalt extra kosten bij verkeerd gebruik, wangedrag en/of schade. Verkeers- en parkeerboetes belasten we direct aan je door. Extra kosten wil niemand, voorkom daarom het volgende:

* Alle bijkomende kosten voor het (laten) ophalen van de auto en voor de tijd dat de auto niet inzetbaar is, zullen ook in rekening worden gebracht.




Hoe zijn de deelauto’s verzekerd?


De deelauto is verzekerd tegen schade. Het eigen risico bij schade bedraagt €350,-.

Ook is er een ongevallen-inzittendenverzekering afgesloten voor de inzittenden. De verzekering is geldig voor het aantal personen dat een veiligheidsgordel kan dragen in de deelauto.

Als gebruiker wordt je dan belast met een eigen risico van € 350 per schadegebeurtenis.




Wat kost de mobiliteitskaart?


Als Axxel gebruiker ontvang je een gratis mobiliteitskaart ter waarde van €7,50. De mobiliteitskaart is een ov-chipkaart waarmee je al het openbaar vervoer in Nederland kan gebruiken door middel van in- en uitchecken. Je betaalt je daadwerkelijke gebruik van openbaar vervoer.




Hoe betaal ik voor het gebruik van mijn mobiliteitskaart?


De mobiliteitskaart hoeft niet opgeladen te worden met saldo. Je betaalt je openbaar vervoer gebruik via de maandelijkse Axxel factuur die automatisch wordt afgeschreven. Wij sturen jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Wat kost een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *




Hoe betaal ik voor het gebruik van een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *





5. Pech of schade

Wat kost het aanmelden voor Axxel?


Axxel hanteert geen maandelijkse vaste abonnementskosten. Je betaalt alleen voor je gebruik.

In het aanmeldproces vragen we wel eenmalig een €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.




Wat kost het gebruik van een deelauto?


Axxel hanteert een tarief op basis van tijd. Het tarief is;

  • €0,15 per minuut
  • €9,- per uur
  • €75,- voor 24 uur

Deze tarieven zijn inclusief gereden kilometers, laadkosten voor de elektrische deelauto, verzekering, onderhoud en schoonmaak.

Minimale reserveringsduur is een uur. De exacte kosten van een gereserveerde rit worden vastgesteld aan het einde van de rit. Indien de deelauto binnen de gereserveerde tijd terug is worden de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Wanneer de deelauto langer gebruikt wordt dan de gereserveerde tijd, wordt ook de extra tijd in rekening gebracht, eventueel verhoogd met extra kosten.




Hoe betaal ik voor mijn gereserveerde tijd?


Bij het aanmelden voor Axxel heb je een machtiging afgegeven voor een automatische incasso. Elke maand sturen wij jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Hoe voorkom ik extra kosten?


Je betaalt extra kosten bij verkeerd gebruik, wangedrag en/of schade. Verkeers- en parkeerboetes belasten we direct aan je door. Extra kosten wil niemand, voorkom daarom het volgende:

* Alle bijkomende kosten voor het (laten) ophalen van de auto en voor de tijd dat de auto niet inzetbaar is, zullen ook in rekening worden gebracht.




Hoe zijn de deelauto’s verzekerd?


De deelauto is verzekerd tegen schade. Het eigen risico bij schade bedraagt €350,-.

Ook is er een ongevallen-inzittendenverzekering afgesloten voor de inzittenden. De verzekering is geldig voor het aantal personen dat een veiligheidsgordel kan dragen in de deelauto.

Als gebruiker wordt je dan belast met een eigen risico van € 350 per schadegebeurtenis.




Wat kost de mobiliteitskaart?


Als Axxel gebruiker ontvang je een gratis mobiliteitskaart ter waarde van €7,50. De mobiliteitskaart is een ov-chipkaart waarmee je al het openbaar vervoer in Nederland kan gebruiken door middel van in- en uitchecken. Je betaalt je daadwerkelijke gebruik van openbaar vervoer.




Hoe betaal ik voor het gebruik van mijn mobiliteitskaart?


De mobiliteitskaart hoeft niet opgeladen te worden met saldo. Je betaalt je openbaar vervoer gebruik via de maandelijkse Axxel factuur die automatisch wordt afgeschreven. Wij sturen jou een factuur met het totaal aan gemaakte kosten voor zowel de deelauto als de mobiliteitskaart. Het bedrag wordt omstreeks de 14de van de maand geïncasseerd van je rekening.

Indien gewenst kan een factuurspecificatie opgevraagd worden.




Wat kost een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *




Hoe betaal ik voor het gebruik van een Axxel huurauto?


* antwoord volgt *





6. Mobiliteitskaart

Hoe meld ik me aan?


Bij het aanmelden voor Axxel doorloop je de volgende stappen:

Stap 1: Invullen formulier

Vul je NAW gegevens in en druk op ‘inschrijven’.

Stap 2: €0,01 betaling

Doorloop de stappen voor de eenmalige €0,01 betaling waarmee je ons een automatische incasso machtiging geeft om in de toekomst jouw gebruik gemakkelijk te incasseren.

Stap 3: Adresverificatie

Je ontvangt binnen maximaal twee werkdagen na inschrijving een brief op jouw huisadres met daarin een verificatiecode. Koppel de code aan ons terug zodat je verder kan naar stap 4.

Stap 4: Stapp.in registratie

Als Axxel gebruiken we de Stapp.in app voor het reserveren en gebruiken van de deelauto’s. Je ontvangt een uitnodigingsmail van Stapp.in en kan de volgende stappen doorlopen:

  • Download de Stapp.in app op je mobiel via je appstore
  • Druk in het eerste scherm in de app op Nederland en daarna op Registreren
  • Druk op Aanmeld code gebruiken vul hier de code in die je hebt ontvangen in de mail
  • Vul in de Stapp.in al je gegevens in hierbij heb je ook je rijbewijs nodig. Let op: we vragen ook je IBAN nummer (deze is nodig zodat de app goed functioneert, de afschrijvingen gaan via Axxel waar je een e-machtiging hebt afgegeven).
  • Omdat wij bij Axxel moeten kijken of alle gegevens juist zijn ingevuld en het rijbewijs geldig is, duurt het 1 werkdag om jouw account te valideren. Nadat jouw account is gevalideerd is het mogelijk om een deelauto te reserveren.




Wanneer wordt mijn account gecontroleerd?


Je account wordt op drie momenten gecontroleerd;

  1. Na stap 2 checken we of je woonachtig bent in of rondom Hogekwartier en of je betaalgegevens overeenkomen met de opgegeven NAW gegevens.
  2. Na stap 3 checken we of je woonachtig bent in of rondom Hogekwartier en of het opgegeven adres in stap 2 ook echt jouw adres is.
  3. In stap 4 vindt een automatische controle plaats op de geldigheid van je rijbewijs.




Wanneer kan ik me aanmelden voor Axxel?


Je kan gebruik maken van Axxel als:

  • Je bent 23 jaar of ouder en minimaal 1 jaar in het bezit van een geldig rijbewijs B
  • Je bent in bezit van een Nederlandse bankrekening
  • Je bent woonachtig in of rondom de wijk Hogekwartier




Kan ik mijn account uitlenen aan iemand anders?


Jouw Axxel en Stapp.in accounts zijn strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Laat iemand anders nooit gebruik maken van deze accounts en de mobiliteitsdiensten.





Ook in deze auto rijden?

Geen vaste kosten en een maandelijkse factuur

Gegarandeerd beschikbare deelauto's

 

Eenvoudig te gebruiken met onze app

 

Altijd een auto bij jou in de buurt